هود تک جداره و دو جداره

هود تک جداره و دو جداره

آیا به فکر خرید هود صنعتی هستید؟ برای تقسیم بندی هود صنعتی از لحاظ تعداد جداره باید بدانید که به دو گروه تقسیم می شوند ۱- هودهای تک جداره 2- هودهای دوجداره که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند.
همانطور که می دانید هود صنعتی دو جنس استنلس استیل و آلومینیوم دارند که چه ازجنس استنلس استیل باشند و یا از جنس آلومینیوم تشکیل شده باشند به دو صورت تک جداره یا چند جداره ساخته می شوند. در ایران به دلیل عدم الزام استفاده از هود صنعتی دوجداره و قیمت بالای متر مربع هود های دوجداره بیشتر از هودهای تک جداره استفاده می شود، ولی باید در نظر داشت ساده ترین مدل هود، هود صنعتی تک جداره می باشد.

بهترین نوع هود

بهترین نوع هود صنعتی، هود صنعتی دوجداره یا چند جداره می باشد که در صورتی که هزینه اجرای آن محیا باشد بیشترین راندمان را در فضای آشپزخانه صنعتی خواهند داشت. این شما هستید که هنگام خرید هود صنعتی نوع جداره های هود را مشخص می کنید.

در هودهای صنعتی تک جداره تنها هوای آشپزخانه از طریق کانال های متصل به هود خارج می شود و ورود هوا نداریم، ولی در هود صنعتی چند جداره هوای تازه بیرون با درصدی از هوای خنک در قسمت جلویی هود وارد آشپزخانه شده که هم به صورت پرده هوا عمل نموده و هم باعث سرعت عمل در تخلیه حرارت، دود و چربی از طریق هود خواهد شد، همچنین از انتشار دود و حرارت در فضای آشپزخانه جلوگیری خواهد می کند که در کاهش هزینه برق جهت خنک کردن، ورود هوای تازه و خروج هوا تاثیر چشمگیری خواهد داشت.
جالب است بدانید که در کشور های پیشرفته از جمله کشور همسایه خودمان امارات، جهت ایمنی بیشتر و جلوگیری از آتش سوزی در هود و کانال ها، یک جدار آب به هود صنعتی اضافه می کنند که از لحاظ HSE کاملا ایمن شوند.