لزوم تهویه در آشپزخانه های صنعتی

لزوم تهویه در آشپزخانه های صنعتی

در آشپزخانه های صنعتی به سبب حجم زیاد پخت و در نتیجه ایجاد بخار زیاد در مکان و همینطور تجمع دود و چربی ایجاد شده از طبخ غذا به مقدار بسیار، الزام استفاده از یک سیستم تهویه کارآمد و طراحی هود صنعتی با کیفیت وجود دارد.

هود صنعتی یک وسیله ی ضروری و پرکاربرد در جهت تهویه مطبوع این آشپزخانه ها می باشد و کاربرد آن به این نحو است که دود و چربی و بخارات ایجاد شده از طبخ غذا را جذب می کند وبا کنترل آن ها به سمت سانتریفیوژ و در نهایت خروج این ضایعات از محیط آشپزخانه سبب بهبود کیفیت هوای آشپزخانه می شود. همچنین استفاده از هود صنعتی باعث کاهش دمای محیط آشپزخانه می شود.

طراحی هود صنعتی با توجه به کاربرد آن

طراحی هود صنعتی مناسب در جهت تضمین کیفیت هوای محیط آشپزخانه بسیار مهم است و نیازمند تجربه و علم کافی نسبت به سیستم های تهویه هوا می باشد. در طراحی هود صنعتی باید به مواردی از قبیل حجم پخت و ابعاد محیط آشپزخانه توجه کرد.

هودهای صنعتی انواع مختلفی دارند که این متریال بکار برده در آن ها با توجه به نوع مصرف و مقدار بودجه مشتری متغیر است. تجهیزات بکار برده شده در ساخت هود می توانند از جنس استنلس استیل ۳۰۴ ، آلومینیوم و یا ورق گالوانیزه باشند که هر کدام از این ها خصوصیات و قیمت های متفاوتی دارند.

هود صنعتی با ورقه هایی به جنس استیل

ورق های استنلس استیل ۳۰۴ مناسب ترین و بهترین ترین نوع ورق برای تولید هود صنعتی می باشند به این دلیل که در برابر رطوبت بسیار مقاوم بوده و هیچ وقت زنگ نمی زنند.

هود صنعتی با ورقه هایی به جنس آلومینیوم

آلومینیوم در برابر گرما مقاوم نیست بنابراین برای خرید هود صنعتی به این نکته همواره توجه داشته باشید که استفاده از این نوع هود در محیط های با رطوبت کم مناسب است. این نوع هود صنعتی دارای وزن کمتری نسبت به نمونه های مشابه می باشد ولی همان طور که گفتیم مناسب مکان های خیلی مرطوب نمی باشد.