انواع فیلتر هود

همه هود ها دارای فیلتر می باشند که کاربرد آن جذب گرد و غبار، چربی و دودی ست که وارد هود می شوند.
فیلتر های هود 3 نوع هستند که در هود صنعتی و غیر صنعتی کاربرد دارند.

فیلتر الیافی
این نوع فیلتر معمولا در هود های زیر کابینتی استفاده می شود. به دلیل اینکه فیلترها رطوبت، بوی نامطبوع، دود و چربی محیط را جذب می کنند و تبدیل به بستر مناسبی برای رشد باکتری ها و کپک ها می شوند باید هر چند وقت یکبار تعویض و یا شسته شوند. طبق گفته ی کارشناسان باید هر 3 ماه یکبار فیلتر الیافی بازبینی شود و درصورت نیاز تعویض شود. این فیلترها قابل شست و شو نمی باشند و فقط باید تعویض شوند.
بعضی هود ها که تازه وارد بازار شده اند دارای نمایشگر می باشند که زمانیکه فیلتر کثیف باشد هشدار تعویض می دهند.

فیلتر آلومینیومی
فیلتر آلومینیومی شبکه ای از جنس آلومینیوم می باشد و در قسمت ورودی هوا به هود قرار می گیرد و چربی های معلق را جذب می کند. هود ها بسته به مدلشان 1 تا 3 فیلتر آلومینیومی دارند.
بسته به میزان کارکرد هود زمان نظافت این نوع فیلتر متفاوت است. جهت مکش بهتر هود، لازم است فیلترهای آلومینیوم بصورت ماهیانه با آب جوش و مایع ظرفشویی و برس پلاستیکی شسته شوند. چنانچه چربی ها انباشته شوند تمیز کردن آن دشوار می شود. این نوع فیلتر در هود صنعتی برای آشپزخانه ها و رستوران ها نیز کاربرد زیادی دارد.

فیلتر زغالی
این فیلتر به صورت سفارشی روی هود نصب می شود. معمولا برای منازلی که پنجره یا هواکش ندارند استفاده می شود. بعد از جذب بو و چربی هوای وارد شده به هود توسط فیلتر زغالی، مجددا هوا وارد محیط آشپزخانه می شود.معمولا این فیلتر با یکی از فیلتر های بالا تواما استفاده می شود. این فیلتر نیز مانند فیلتر الیافی قابل شست و شو نیست و عمر مفید آن 1-2 سال می باشد. فیلترها بسته به میزان و نحوه مصرف به نظافت دوره ای و یا تعویض نیازمندند و چنانچه این کار به موقع صورت نپذیرد سبب کاهش راندمان هود می شود و احتمال دارد به دستگاه آسیب وارد شود و یا موجب آتش سوزی شود.
این فیلتر به تنهایی کارایی زیادی ندارد ولی باعث تسویه هوای اطراف آشپزخانه می شود.

می توانید مقالات بیشتر درباره کولر آبی، کولر گازی، انواع هود و…. را در سایت ما مشاهده نمایید.

سرین هود ارائه دهنده انواع هود صنعتی و غیر صنعتی با برند های معتبر می باشد.