سیستم تهویه آشپزخانه های صنعتی

سیستم تهویه آشپزخانه های صنعتی

ابتدایی ترین و البته مهم ترین سیستم تهویه آشپزخانه های صنعتی، هود صنعتی آست که یکی از تجهیزات مهم در جمع آوری حرارت، بوی غذاها، دود، چربی ها و بخار ایجاد شده در آشپزخانه های صنعتی و رستوران هاست.
رطوبت زیاد در کنار حرارت بالا به سقف و دیوار های آشپزخانه ضرر خواهد رساند و چنانچه چربی موجود در بخار آشپزخانه را هم به آن بیافزاییم، تخریب مصالح سقف و دیوارها با سرعت بسیار بیشتری انجام خواهد گرفت.
طراحی هود صنعتی و نصب آن در مکانی مناسب می تواند به نوهی از این واقعه پیشگیری کند و خروج گرما، بو، دودها، چربی و بخار از آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها به بیرون، روی کیفیت فضای آن و طول عمر مفید بنا تاثیر بسزایی داشته باشد.
در در برخی از رستوران ها به این دلیل که آشپزخانه در طبقات زیرین ساختمان تعبیه شده اند، دود و بوی غذا برای همسایه های طبقات بالا و یا حتی سالن صرف غذای خود رستوران مزاحمت ایجاد کرده و آنجاست که نقش هود صنعتی آشپزخانه به طور محسوس نمایان خواهد شد.
قیمت هود صنعتی و جنس آن متفاوت است اما معمولا از ورق استیل 304 با ضخامت 1 میلیمتر وجود دارد؛ هرچند در بعضی موارد از ورق های آلومینیوم و گالوانیزه نیز استفاده می شود.

فیلتر هود

فیلتر هود جزئی مهم از هود صنعتی می باشد که برای جلوگیری از ورود و اشباع چربی درون کانال هواکش در داخل هود قرار می گیرد و معمولا از جنس آلومینیوم و یا استیل قابل شستشو است.
فیلتر هود آشپزخانه های صنعتی در دو نوع فیلتر های جذبی با چند لایه توری فلزی و فیلتر های گرانشی با تعدادی پره فلزی که چربی را به درون یک ناودان در داخل هود هدایت می کند موجود است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تنها کافیست به مقالات سایت سر بزنید.