دستگاه های تصفیه

دستگاه های تصفیه

بر طبق آخرین آمار ارائه شده از سمت سازمان بهداشت جهانی، امروزه از هر ۹ کودک یکی به آسم مبتلا است و متاسفانه ابتلا به آسم روز به روز در حال افزایش میباشد.

 

به گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست هوای محیط های سربسته مثل منازل و ساختمان ها می توانند تا ۱۰ برابر آلوده تر از هوای بیرون باشند.

کیفیت هوای داخل ساختمان ها به یک مسئله اساسی و نگرانی جدید بهداشتی تبدیل شده است.

میتوان استفاده از دریچه هوا و نیز دستگاه های تصفیه هوای خانگی را یکی از بهترین راه حل ها برای افزایش کیفیت هوای داخل منازل و ساختمان ها دانست.

دستگاه تصفیه هوا یک دستگاه مکانیکی برقی میباشد که مصرف برق آن مانند سایر لوازم خانگی مانند کولر است.

این دستگاه‌ها همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، می‌توانند هوا را در یک فضای بسته مانند اتاق را، پالایش کنند تا هوای محیط از مواد حساسیت‌زا، برخی میکروب‌ها، گرد و غبار( که حتی از دریچه کولر وارد ساختمان ها میشوند) ، پرز فرش، مبل و موی حیوانات پاکیزه نمایند.

دستگاه‌های تصفیه هوا، کارایی و بازده های مختلفی دارند که از 30 تا 99.99 درصد متفاوت است.

 

 

ازدیگر دستگاه هایی که میتوانند به کیفیت هوای داخل ساختمان ها کمک کنند هودها میباشند. همچنین هود صنعتی برای پاکسازی هوای محیط کار ضروری است.

 

کاربرد هودها

هودها کاربردهای بسیار زیادی دارند. مهم ترین کار هود خانگی و یا هود صنعتی ، خارج کردن بو، دود و بخاری است که در هنگام آشپزی یا اعمال صنعتی تولید می شود.

به عبارت دیگر، هودها گاز، رطوبت ، ذرات آلوده و چربی معلق در هوا را به بیرون از ساختمان ها میرانند و رطوبت را در حد مناسبی ثابت نگاه می دارند.

درعین حال، چربی و رطوبت روی سقف و دیوارها نمی نشیند و محیط برای مدت زمان بیشتری تمیز خواهد ماند.

چنانچه هود یا دستگاه هواکش در آشپزخانه و محیط های صنعتی نصب نباشد، فزون یافتن رطوبت شرایط را برای رشد میکروب ها، قارچ ها و کپک ها فراهم می کند و سلامت انسان ها را به خطر خواهد انداخت.

از انواع کلی هودها هم میتوان به هود آشپزخانه و هود صنعتی اشاره نمود که هرکدام کاربردهای خاص خود را دارا میباشند.