تهویه مطبوع آشپزخانه

تهویه مطبوع آشپزخانه

یکی از ملزومات آشپزخانه های بزرگ و صنعتی داشتن هود صنعتی و یا تهویه مطبوع است زیرا در این آشپزخانه ها تعداد دستگاه ها زیاد است و حجم پخت و پز بالا می باشد.
طراحی هود صنعتی هم مهم است زیرا محل قرار گیری این هودها باید به شکلی باشد که نه تنها استاندارد باشد و ضرر و آسیبی نداشته باشد بلکه زیبایی آشپزخانه را حفظ نماید. همانطور که می دانید امروزه طراحی های بسیار زیبا و شیک در بازار می باشد.
طراحی هود صنعتی باید بسیار قوی باشد که تمام آلاینده های مضر در محیط را با مکنده های قوی که دارد از محیط خارج نماید.

روش تمیز کردن فیلتر آشپزخانه

فیلترها را از هود جدا می کنیم سپس پنجره فلزی را در آب ولرم با مواد شوینده شوستوشو دهید یک ظرف پر از محلول آب جوش و جوش شیرین آماده کنید و فیلترهای چرب را در آن بشویید.
لازم به ذکر است که هنگام نصب فیلترها از خشک بودن آن ها اطمینان داشته باشید و به درستی نصب کنید زیرا اگر صحیح نصب نشوند هود شما به مشکل برمی خورد.
قیمت هود صنعتی به نوبه خود بالا است و توان خرید هود صنعتی پایین آمده است برای جلوگیری از خرابی آن هر چند وقت یک بار تعمیر و تعویض ابزار و وسایل لازم است.

انواع فیلتر آشپزخانه

فیلترهای هود صنعتی آشپزخانه انواع مختلفی دارند مانند فیلتر الیافی، فیلتر آلومینیومی، فیلتر زغالی و …
ممکن است بارها هنگام تعویض این فیلتر ها به مشکل خورده باشید برای تعویض فیلتر های الیافی ابتدا هردو قفل روی توری را به سمت داخل بکشید تا باز شود سپس توری را به طرف پایین بکشید دو لوله ی پایین را آزاد کنید و میله ی نگهدارنده ی فیلتر هود را باز کنید و حال به راحتی فیلتر قدیمی را با جدید تعویض نمایید.