افزایش کارکرد کولر گازی

افزایش کارکرد کولر گازی

قبل از انقلاب صنعتی استفاده از کولرهای مرکزی رایج نبود، مردم خانه‌های خود را با یک یا دو پنجره ایی که در اتاق‌ها وجود داشت خنک می‌کردند. اگر نمی خواهید برای نصب کولر مرکزی هزینه صرف کنید می توانید با روش های زیر کارکرد کولر خود را افزایش دهید.

اگر قصد خرید کولر گازی، آبی و هود خانگی و یا هود صنعتی را دارید با ما تماس بگیرید.

دریچه ها

با کمک یک یا چند پنجره و فن و دریچه هوا و دریچه کولر می‌توانید فضای خانه خود را خنک تر نمایید.
هدف از خنک‌کردن هوا به این روش بهینه سازی آن توسط پنجره‌ها و اینکه مثلا هوا بدون محدودیت و با کمترین مانع در جریان باشد است. ورود هوا در محیط های صنعتی نیز به کارکرد بهتر هود صنعتی کمک خواهد کرد.

موانع را بردارید

اگرجلوی راه کولر موانعی مثل دیوارها و ستون ها وجود داشته‌ باشند با کمک تهویه‌های برقی ساده که با استراتژی خاصی روی در‌ها و دیوارها نصب شده‌اند جریان هوا را بوجود خواهیم‌ آورد.
در این باره می بایست سعی بر این باشد که پنجره‌ای را که در راهروی مرکزی است انتخاب شود تا بقیه اتاق‌ها نیز خنک بشوند.
ممکن است این مدل پنجره مرکزی برای شما مناسب نباشد و یا امکان انتخاب ان وجود نداشته باشد، پس اتاقی را که نزدیکترین اتاق به مرکز خانه است را می شود انتخاب کرد.

یک ترفند جالب دیگر استفاده از کوره است!

جریان خنک و بدون‌ رطوبت تهویه‌ هوا را به سمت روی هوای داغ کوره و یا دیگر سیستم‌ های گرمایشی هدایت کنید. حالا فن دمنده را به سمت ترموستات روشن کنید تا هوای سرد و خنک از خانه شما بگذرد. همچنین می شود جهت جریان هوا را به سمت هوای برگشتی قرار داد تا نتیجه بهتری بگیرید. این را ه‌ها به اندازه یک سیستم خنک کننده‌ی مرکزی کارآمد نیستند، اما اگر راه های پرهزینه و دیگر راه ها را نمی توانید انجام دهید این راه یکی از بهترین انتخاب های شما می باشد و به خنک شدن جریان هوای خانه شما کمک بسیاری می کند.

برای افزایش بازدهی و کارکرد کولر گازی بهتر است هر چند وقت یکبار آن را سرویس نمایید و در بازه ‌های زمانی سرویس خود را کوتاه تر نمایید. به گاز کولر هم توجه نمایید.
این سرویس‌های جزئی و سریع بهبود خوبی در مصرف انرژی و نیز کارکرد کولر خواهند داشت.

باز و بسته کردن درها از میزان بهره وری کولرهای گازی کم می کند. شاید ساده و ب یاهمیت بنظر برسد اما رعایت همین مورد کوچک به خنک کردن خانه کمک بزرگی می کند.

به هیچ وجه در زمان روشن بودن سیستم خنک ‌کننده‌ پنجره‌ها را باز نگذارید. در این صورت علاوه بر خروج بخش قابل ملاحظه‌ای از هوای خنک ، بی خود و بی‌جهت پول برق تان نیز زیاد می‌شود.

از فن سقفی برای خنک کردن استفاده نمایید.‌
این نکته نیز بسیار مهم و کار ساز خواهد بود که مبلمان را از جلوی خنک‌کننده‌ها نگذارید.

 

برای مشاهده مقاله هود صنعتی و دریچه هوا و دریچه کولر و دریچه زیر فن کویل بر روی لینک ها کلیک نمایید.